Salgs- og leveringsbetingelser B2C

Opdateret: 10. maj, 2023

Salg af fysiske varer via nettet.

Kun salg, forsendelse og levering i Danmark.

Købsbetingelserne gælder for forbrugernes køb af varer på www.bernstorffsminde.dk

Siden ejes og drives af: Bernstorffsminde A/S
CVR-nr. 20 13 42 08

Hundtofte 14D
5771 Stenstrup
Tlf. +45 62 26 10 10

Vi anbefaler, at du læser salgs- og leveringsbetingelser grundigt igennem, inden du handler på www.bernstorffsminde.dk (webshoppen).
Aftalen indgås på dansk.
Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler på www.bernstorffsminde.dk


Bestilling af varer

Vi bekræfter bestillinger hverdage mandag til fredag fra kl. 9-14.
Bestillinger foretaget udenfor dette tidsrum bliver bekræftet indenfor 2-3 dage.

Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Du er ansvarlig for, at de kundeoplysninger, du indtaster som led i et køb, er korrekte.


Indgåelse af aftalen

Når du afgiver en ordre, sender vi først en bestillingskvittering til dig pr. e-mail.
Bemærk venligst, at denne kvittering ikke er en ordrebekræftelse, og at vi ikke er bundet af ordren på det tidspunkt.
Den endelige aftale mellem dig og Bernstorffsminde er først indgået, når Bernstorffsminde pr. e-mail fremsender en ordrebekræftelse, som bekræfter at ordren er bindende. Her kan du se hvad fragten koster, vi adviserer dig inden vi afsender varen.


Betaling

Betaling kan ske ved bank overførsel, ordren sættes i gang når betalingen er modtaget.


Levering

Vi tilstræber at levere din ordre så hurtigt som mulig, leveringstiden kan variere fra produkt til produkt, men vil fremgå af ordrebekræftelsen, som fremsendes efter dit køb. Hvis din ordre indeholder produkter med forskellig leveringstid, for eksempel ved bestilling af en lagerført vare og en specialproduceret vare eller en vare i restordre, vil din ordre blive delleveret.

Såfremt der opstår produktionsforsinkelser eller andre forsinkelser i forhold til leveringen, vil dette kunne påvirke leveringstiden. Vi bestræber os på at kontakte dig hurtigst muligt i tilfælde af forsinkelser.


Palle- og møbelforsendelser

Ved palle- og møbelforsendelser bliver du kontaktet af vores fragtmand inden levering.
Det er dit ansvar, at ordren kan modtages. Levering til kantsten. Der skal ved levering med speditør altid være en myndig modtager til stede, som har fuldmagt fra dig til at kvittere for modtagelse og kontrol af varen. Når du modtager din ordre, er det vigtigt, at du kontrollerer, om det er de korrekte varer, og om der er synlige skader. Er alt som forventet, vil speditøren bede dig om at kvittere for modtagelsen.
Hvis emballagen er beskadiget eller bærer andre synlige tegn på skader, skal du på fragtbrevet kun kvittere for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet eller undlade at modtage varen og bede chaufføren tage den med retur.
Hvis en vare viser sig at være beskadiget eller defekt efter udpakning, bedes du kontakte vores salgssupport på telefon +45 62 26 10 10 eller bm@bernstorffsminde.dk som vil hjælpe med en løsning. Af bevismæssige årsager bedes du kontakte vores salgssupport hurtigst muligt og senest 5 dage efter modtagelsen. Dette fratager dig dog ikke dine rettigheder i forhold til reklamation efter Købeloven.


Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.


Undtagelser til fortrydelsesretten

Der er ikke fortrydelsesret ved køb af varer, der er fremstillet efter dine specifikationer, eller som har fået et tydelig personligt præg.


Sådan fortryder du

Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder.
Du kan sende en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder købet, til bm@bernstorffsminde.dk.
Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.


Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Bernstorffsminde A/S, Hundtofte 14d, 5771 Stenstrup uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.
Du skal selv betale for returnering af varen.
Varer så som møbler skal returneres med Møbeltransport og kan ikke returneres med almindelig post.


Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi betalingen af Møblerne men ikke fragten.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.


Varens stand ved returnering og emballage

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt varen på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage.
Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor fragt kvittering.


Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Ved køb af varer anvendes købelovens regler. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.

Hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du reklamerer hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid, men fragtskader er inden 5 hverdage. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering.

Vil du klage til os over en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Vi anbefaler at du sender en mail til bm@bernstorffsminde.dk med dit ordrenr., samt billeder af manglen.
Send varen forsvarligt emballeret.


Forbehold:
Vi tager forbehold for prisfejl, tastefejl, udsolgte varer og force majeure, samt leveringssvigt fra vores leverandører.

Selvom vi har gjort en stor indsats for at angive farver og kvaliteter så nøjagtigt som muligt, kan vi ikke garantere, at din skærm gengiver farven korrekt grundet forskelle i skærmopløsning mv.


Klagemuligheder

Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til:

Center for Klageløsning,
Nævnenes Hus,
Toldboden 2,
8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via

Klageportalen for Nævnenes hus: https://kpo.naevneneshus.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage.
Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr.

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: bm@bernstorffsminde.dk